St. Bernardus viert 75ste verjaardag met boek, event en bier (in blik)
In 2021 zal het 75 jaar zijn dat de gebroeders Evariste en Antoine Deconinck hun kaasmakerij omvormden naar een brouwerij. Dit gebeurde op verzoek van de trappisten van Westvleteren die hun brouwersactiviteiten wensten te beperken.

Om deze 75 jaar geschiedenis te vertellen, lanceren ze een boek 'St. Bernardus'. Hierin is er niet enkel plaats voor de geschiedenis van de brouwerij, maar ook voor hun andere (toeristische) projecten. In het boek zijn er 35 foodpairing gerechten opgenomen gemaakt door (inter)nationale topchefs zoals Tim Boury, Raf Sainte, Stefaan Couttenye en Peter Goossens. Daarnaast zijn er ook nog vijf cocktails met bieren van St. Bernardus gemaakt door Hannes Desmedt en Ruben Patoor.
Het boek wordt uitgegeven door Uitgeverij Borgerhoff & Lamberigts en is beschikbaar in drie talen (Nederlands, Frans en Engels) en telt 192 pagina's.
Om hun 75-jarig bestaan nog meer in de verf te zetten, zal er in het najaar ook een limited edition bier op de markt gebracht worden. Meer info hierover zal verspreid worden in de herfst. Naast het boek en het nieuwe bier zal er in 2022 ook een meerdaags evenement 'Barn Bernard' georganiseerd worden op de weide naast de brouwerij.

St. Bernardus lanceerde recent ook hun tweede bier in blik. Na de Tokyo Wit die vorig jaar al in blik werd verkocht, wordt nu ook hun 'gewone' witbier in blik aangeboden. Dit dorstlessende laagalcoholische (5%) bier zal ook nog altijd in flessen aangeboden worden. Het ontwerp van het blik werd getekend door de Antwerpse illustrator Arno Kiss. Hij heeft in het verleden al tourposters ontworpen voor muzikale topbands zoals Metallica, Arctic Monkeys, Mumford and Sons, Queens of the Stone Age en nog vele andere. Daarnaast heeft hij ook de poster gemaakt voor de Netflixreeks 'I'm not okay with this'. In zijn ontwerp heeft hij de moderne brouwerij geportretteerd in de landelijke omgeving.

