Horeca Comeback eist z'n tol

Bijgewerkt op: 14 mrt.

HORECASECTOR LANCEERT NIEUWE JOBCAMPAGNE ‘MEER HAPPY HOURS’

“Ik ben geboren voor een leven in de horeca.” Het is een zin die je al wel eens vaker hoort uit de mond van horecapersoneel, maar het blijkt ook écht zo te zijn. VOLT onderzocht in opdracht van HorecaComeback in hoeverre Belgische horecamedewerkers een carrièreswitch overwogen of zelfs uitvoerden tijdens de coronacrisis. Ondanks de verschillende lockdowns en de werkonzekerheid in de sector, bleef het merendeel van de ondervraagden wél werken in de horeca omdat ze gepassioneerd zijn voor het vak en de sector of omdat ze het sociale aspect boeiend vinden. Zo’n 45% van de ondervraagden overwoog om in een andere sector te gaan werken. Onderwijs, verkoop, logistiek en administratie bleken interessante pistes om naar uit te wijken. Er blijft wel een groot tekort aan horecapersoneel: zo’n 3.500 vacatures geraken niet ingevuld. Om het nijpende personeelstekort in de horeca onder de aandacht te brengen en awareness te creëren rond de werkgelegenheid, lanceert #HorecaComeback een nieuwe campagne. Zo willen ze mensen warm te maken om voor een baan te kiezen in de warmste sector van het land. Alle informatie vind je op www.meerhappyhours.be


GEZOCHT: 3.500 personeelsleden


Met een nieuwe kleurencode op komst en de horeca die weer op volle kracht draait, lijkt het einde van de coronapandemie eindelijk in zicht. Tijdens die pandemie gingen heel wat werknemers op zoek naar een andere job. Al blijkt uit recent onderzoek in opdracht van HorecaComeback dat maar liefst 82 procent trouw bleef aan zijn of haar job in de horeca. Passie voor het vak (61%), ‘geboren lijken te zijn voor horeca’ (31%) en sociaal contact (25%) blijken de grootste redenen om in de horecasector te blijven werken, ondanks de coronapandemie en bijhorende maatregelen en eventuele sluitingen. Bovendien ziet een groot deel van de ondervraagden zich nog erg lang werkzaam in de sector. Zo’n achttien procent maakte tijdens de coronapandemie de overstap naar een andere sector, zoals onder andere onderwijs, logistiek of een administratieve functie


Gastvrijheid is één van de belangrijkste pijlers in onze sector en daar heb je heel veel gepassioneerde mensen voor nodig. We hebben nood aan medewerkers die houden van mensen gelukkig te maken en hen een onvergetelijke tijd samen te laten beleven. We willen iedereen met passie voor de horeca, Food & Beverage en hospitality oproepen om voor een job in onze boeiende sector te kiezen. Van onervaren starters met veel goesting tot professionals die gepokt en gemazeld zijn ; zowel voltijdse medewerkers als enthousiaste flexijobbers of studenten zijn erg welkom in de horeca!” – Jay Strubbe (Director On Trade & Marketing BeNeLux Duvel Moortgat - foto)

Om het nijpende personeelstekort, waar de horeca al langer mee kampt, onder de aandacht te brengen en awareness te creëren rond de werkgelegenheid, lanceert #HorecaComeback een nieuwe campagne. meerhappyhours is een initiatief van #Horecacomeback dat begin 2020 al een succesvol steuninitiatief lanceerde voor de horeca. Het online platform #Horecacomeback kwam tot stand door een samenwerking over alle concurrentie grenzen heen waarin de Belgische Brouwers, verschillende frisdrankgiganten en andere sterke bedrijven de handen in elkaar sloegen. Het groeide uit tot één van de grootste ondersteuningsprogramma’s ooit voor de horeca waarbij Belgen en Luxemburgers een waardebon konden aankopen voor de horeca. In totaal werd voor maar liefst één miljoen euro aan tegoedbonnen gekocht via de website horecacomeback.be. Vandaag wordt er opgeroepen om voor een baan te kiezen in de mooiste sector van het land. Alle informatie vind je op meerhappyhours.be

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven