De Brabandere klaar voor de (her)start

Brouwerij De Brabandere vervangt gratis vervallen bier bij heropening horeca


Brouwerij De Brabandere uit Bavikhove zal er voor zorgen dat er fris en lekker bier bij hun horecaklanten zal zijn wanneer deze weer heropenen op 1 mei. Zo worden onder meer bakken bier, waters en frisdranken die vervallen zijn tijdens de coronacrisis gratis vervangen door verse producten. De familiebrouwerij wil hiermee hun klanten ondersteunen die het afgelopen jaar heel wat maanden verplicht de deuren moesten toelaten. “Wij nemen als brouwerij onze verantwoordelijkheid op om ervoor te zorgen dat iedereen bij heropening met verse producten kan starten. Brouwerij De Brabandere draagt kwaliteit hoog in het vaandel en dus is deze complexe logistieke operatie een evidentie voor ons”, aldus Albert De Brabandere.

Brouwerij De Brabandere, bekend van merken als Bavik Super Pils, Kwaremont en Petrus, heeft een bizar jaar achter de rug, maar ondanks de eigen verliezen bleef de brouwerij investeren in de ondersteuning van de horeca. Zo namen ze het afgelopen jaar verschillende maatregelen om hun horeca-uitbaters te helpen om de impact van de coronacrisis te helpen opvangen. Naast het vervangen van vervallen bakken bier, zal de brouwerij ook de bierleidingen van haar klanten kosteloos reinigen. Sales en marketingdirecteur Stijn Vermoere verduidelijkt: “Naast vers bier is ook een propere leiding de kern van een goed draaiend café. Een prioriteit voor ons dus om ook hier de puntjes op de i te zetten alvorens onze cafés terug open kunnen gaan.”

Eerder dit jaar werd al beslist dat de horeca-uitbaters die een pand bij De Brabandere huren een maand vrijstelling van betaling kregen. Bovendien was het belangrijk voor de brouwerij om met hun klanten naar persoonlijke oplossingen te zoeken om samen deze crisis door te komen.


Complexe logistieke operatie

Om de logistieke operatie tot een goed einde te brengen is Brouwerij De Brabandere alvast begonnen met het contacteren van bierhandelaars en klanten. “Al onze klanten mogen vanaf maandag een e-mail, telefoon of brief verwachten”, gaat Albert De Brabandere verder. “We willen ervoor zorgen dat we niemand vergeten en dus is het van cruciaal belang om tijdig met deze hele complexe logistieke operatie te starten. Onze klanten zullen klaar zijn voor de heropening op 1 mei. Wij kijken alvast enthousiast uit naar die versgetapte pint op die dag, en hopen u ook.”


26 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven