Dare to Drink Different

Bijgewerkt op: 20 feb.


Swinkels Family Brewers start speciaalbier platform: ‘Dare to Drink Different’

Swinkels Family Brewers - in België eigenaar van Palm en Rodenbach - introduceert een nieuw speciaalbierplatform onder de merknaam Dare to Drink Different. Het platform moet de bierdrinker verleiden nieuwe speciaalbieren en andere craft beverages te ontdekken. Het aanbod telt momenteel 500 verschillende soorten.

De afgelopen jaren heeft de bierbrouwer flink geïnvesteerd in uitbreiding van haar speciaalbieraanbod. Zo nam het familiebedrijf de afgelopen vier jaar brouwerij de Molen (Bodegraven), speciaalbierimporteur Bier&cO en recentelijk nog brouwerij Uiltje Brewing Company (Haarlem) over. De uitbreiding zorgt er voor dat het familiebedrijf inmiddels voor elke bierbehoefte meerdere speciaalbieren kan aanbieden. Dat aanbod verschijnt op het platform Dare to Drink Different. Romke Swinkels, directeur Swinkels Family Brewers Nederland: “Het is onze ambitie om als Swinkels Family Brewers te boek te staan als dé expert op het gebied van speciaalbier, alcoholvrij bier en andere craft beverages. We zien bij de bierdrinker al jarenlang een groeiende behoefte om steeds opnieuw nieuwe speciaalbieren te ontdekken. Op Dare to Drink Different komen vraag en aanbod nu perfect samen. Het nieuwe platform moet een begrip worden voor de speciaalbierdrinker die zich steeds opnieuw wil laten verrassen.”


Verleiding

Dare to Drink Different moet de bierconsument uitdagen nieuw speciaalbier te proberen. Het is meer dan een reguliere webshop. Met behulp van een verrassende smaaktest wordt speciaalbier aanbevolen op basis van persoonlijke smaak. Het platform richt zich daarnaast overigens ook op alcoholvrij bier, craft sodas, hard seltzers en kombuchas. Verder biedt het platform proeftips en informatie over bierstijlen en -brouwerijen.

Dare to Drink Different is evengoed een springplank voor nieuwe speciaalbieren omdat de bierconsument op meerdere plekken in aanraking komt met het concept. Het Dare to Drink Different merk zal namelijk zichtbaar zijn via speciaalbierwisseltaps in horeca, speciaalbierdisplays in de supermarkt en speciaalbierarea’s op evenementen.


Speciaalbieraanbod horeca

Dare to Drink Different wil de horecaondernemer op het gebied van speciaalbier ontzorgen. Via e-mail ontvangt de ondernemer ieder seizoen een nieuw, passend advies bestaande uit 10 tot 20 verrassende speciaalbieren en andere craft beverages. Op dit moment worden in het winterprogramma bijvoorbeeld de Molen Guur & Kou (scottish ale), Van Moll Wodan (weizenwijn) en Dupont Avec Les Bons Voeux (krachtig blond) aangeboden.

daretodrinkdifferent.nl


Bierwandelingen

In samenwerking met bier-wandel-expert Ariël Meeusen en zijn team van biergidsen hebben Swinkels Family Brewers en Dare to Drink Different [Bier & cO] zich de afgelopen periode ook op de Nederlandse bierwandelingen gestort. Drie uur durende gidsgeleide wandelingen waarbij vijf - meest locale - speciaalbieren worden gedegusteerd. Onder begeleiding van een zytholoog als gids leer je zo niet enkel alle weetjes van de stad, maar tevens die van de bieren kennen. Op dit moment zijn het de 'zuidelijke' Nederlandse steden Middelburg, Breda, Dordrecht, 's-Hertogenbosch en Nijmegen die op het programma staan. Het worden er uiteindelijk een stuk of vijftien verdeeld over heel Nederland, met historische biersteden als Delft, Haarlem, Gouda, Leiden en meer... Voor dit doel is onlangs een aparte website ontwikkeld waar alle info te halen is: www.citybeerwalk.nl.


Bron: Swinkels Family Brewers/@FoodClicks

11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven