Biertrends USA
Bijgewerkt op: 25 jan. 2022
Jaarlijks krijgen wij het jaaroverzicht van de website SeventyFiftyDaily toegestuurd.
Ook dit jaar willen we onze lezers de highlights niet onthouden.
Topbierverhalen van 2021
De meest gelezen bierartikelen van dit jaar omringden trendvoorspellingen voor 2021 en de drang van de industrie naar meer diversiteit.

Terwijl taprooms heropenden en de problemen in de toeleveringsketen aanhielden, werkte de bierindustrie aan het navigeren door de realiteit die 2021 te bieden had. Velen zochten naar manieren om zich voor te bereiden op een ander onvoorspelbaar jaar, waardoor Joshua Bernstein bierindustrie trends rapport een onschatbare bron - en onze nummer één bierfunctie - dit jaar. Lezers doken ook in Tara Nurin's overzicht van de zoektocht van de ambachtelijke bierindustrie om te diversifiëren over haar handels- en consumentenbasis. Functies die de vele productinnovaties van de industrie beschrijven - van cartoonlabels tot cross-overs voor wijnbereiding - waren ook populair in 2021.
5.Hoe herken je off-flavours in je bier

Grafiek met dank aan Jeff Quinn.
Bierexperts bespreken veelvoorkomende bierfouten en wat servers moeten weten om ze te herkennen.
Soms sturen bar- en restaurantbezoekers een bier terug, niet omdat ze de stijl niet leuk vinden, maar omdat ze beweren dat het een "off-flavour" bevat - een onaangename smaak of geur die in de meeste gevallen niet aanwezig zou moeten zijn. Hoewel brouwers hun best doen om perfect gemaakte producten vrij te geven, kan een bier soms op een bepaald moment een onbedoelde fout ontwikkelen tijdens het brouwen, verpakken, opslaan, transporteren of serveren. Dus hoe weten servers of een bier inderdaad besmet is?
Mis het laatste nieuws en inzichten in de drankenindustrie niet. Meld u aan voor onze bekroonde Daily Dispatch-nieuwsbrief, die elke week in uw inbox wordt bezorgd.
Hier is een gids voor acht van de meest voorkomende off-smaken geassocieerd met bier en wat servers erover moeten weten - met een herinnering dat de meeste off-flavours hun plaats hebben in ten minste één of twee bierstijlen. [Lees meer ]
4. Voor veel ambachtelijke brouwerijen is wijnmaken de volgende uitdaging

Foto met dank aan Odell Brewing.
Om hun verkoopbasis te verbreden, reiken brouwerijen verder dan de bierdrinker door natuurlijke wijnen, piquettes, fruitige spritzes en meer te produceren.
Enkele jaren geleden zocht Odell Brewing interne input over hoe een onderbenut gebouw een nieuwe bestemming te krijgen. De brouwerij in Fort Collins, Colorado, die eigendom is van werknemers, stelt zijn eigenaren in staat om zakelijke ideeën te genereren en een lid van het onderhoudsteam stelde wijnbereiding voor.
Wijn? Hmm. Odell brouwt bier sinds 1989, toen het merk een pionier was in een wijd open ambachtelijke markt die in de loop van de decennia gestaag overbelast is geraakt door concurrentie. Het maken van wijn kan het potentiële publiek van Odell verbreden en een breder klantenbestand opbouwen dan de IPA-menigte. "Er is een deel van de gemeenschap dat geen bier kan of ervoor kiest om geen bier te drinken", zegt marketingdirecteur Alex Kayne.
In de herfst van 2019 begon Odell druiven te betrekken van telers in de Pacific Northwest, zoals Goschie Farms in Oregon, een oude Odell-hopleverancier. De volgende juni debuteerde het bedrijf de eerste vier releases van het OBC Wine Project, waaronder een mousserende rosé en een op Pinot Gris gebaseerde blend verpakt in blikjes van 375 milliliter. Beide benadrukken Odells naam, een handdruk tussen wijn en bier. "Soms kunnen deze industrieën worden afgeschilderd als zo ver uit elkaar", zegt Kayne. "Agrarisch konden ze niet dichterbij zijn." [Lees meer ]
3. De zoektocht om de ambachtelijke bierwereld te diversifiëren

Van links naar rechts: Roger Apollon Jr., foto met dank aan Four City Brewing; J Jackson-Beckham, Ph.D, foto met dank aan Crafted for All; Eugenia Brown, Zwarte Bierkuiken; Latiesha Cook, foto met dank aan Beer Kulture
Een nieuwe generatie ambachtelijke bierprofessionals werkt aan het verbreden van het overweldigend witte personeelsbestand en de consumentenbasis van de industrie.
Niet lang nadat de wereldwijde protesten voor raciale rechtvaardigheid in mei begonnen, vroeg de eerste generatie Haïtiaans-Amerikaanse Quentin Deveraine, een brouwer en beertender bij Backward Flag Brewingin NewJersey, aan eigenaar Torie Fisher of ze wist van zwarte brouwerijmedewerkers in de staat, behalve hijzelf. Verontschuldigend over het zeggen van nee, vroeg Fisher een lokale bierjournalist, die vervolgens twee prominente lokale bierbloggers vroeg. Ze gaven allemaal hetzelfde antwoord: Niet één.
Hoewel het aantal werknemers, eigenaren en imbibers van de zwarte ambachtelijke brouwerij is gestegen sinds de veelgeprezen brouwmeester Garrett Oliver in 1994 het roer overnam bij Brooklyn Brewery, plaatst de brewers association (BA) handelsgroep het eigendom van de zwarte brouwerij op één procent van de meer dan 8.000 brouwerijen van het land. Slechts 10 procent van de brouwers en 15 procent van de ambachtelijke bierdrinkers is niet-wit, meldt de BA.
Zonder een divers consumentenbestand is het een uitdaging om een divers ambachtelijk bierbestand aan te trekken, en vice versa. Toch werkt een groeiende groep BIPOC ambachtelijke bierprofessionals aan het veranderen van het gezicht van ambachtelijk bier - degenen die het maken, verkopen en drinken - en willen andere ambachtelijke brouwerijen laten zien hoe ze hetzelfde kunnen doen. [Lees meer ]
2. Cartoons worden de beste nieuwe verkooptool van de bierindustrie

Fotocredit van links naar rechts: Great Notion Brewing, Boulevard Brewing en California Wild Ales.
Brouwerijen kanaliseren de Marvel-cultuur om overtuigende grafische labels te creëren die een nieuwe generatie bierdrinkers aantrekken.
Het maken van cartoons voor biermerken is een beproefde advertentietactiek. In de jaren 1950 voerde Piels Beer een populaire advertentiecampagne uit met in de hoofdrol de geanimeerde capriolen van de fictieve eigenaren Bert en Harry Piel. Datzelfde decennium adverteerde Hamm's Beer of Minnesota zijn pils met een cartoonbeer. Nu, om jongere drinkers te rekruteren die gewend zijn aan superhelden en superschurken die over grote en kleine schermen vliegen, kanaliseren brouwerijen het Marvel-universum en brengen ze worldbuilding in comics-stijl naar bieretiketten.
Een levendige cartoonbenadering kan de verkoop stimuleren. New Belgium introduceerde zijn Voodoo Ranger IPA-familie in 2017, de labels met de afvallige avonturen van een cartoonskelet dat graag 'Rangerously live', zoals de slogan luidt. De merkfamilie bezet nu het hoogste IPA-verkoopslot in Nielsen-scans en Voodoo Ranger Imperial IPA volgt alleen Blue Moon voor dollarverkopen in vaartuigen. Door populaire bierstijlen samen te voegen met een breed aansprekend spaakskelet, "hebben we een uniek vermogen om nieuwe drinkers in het ambacht te brengen", zegt Dave Knospe, een senior brand manager bij New Belgium. [Lees meer ]
1. Zes trends in de bierindustrie om in de gaten te houden in 2021

Koepelbos. Foto met dank aan Solemn Oath.
Brouwerijen moesten zich in 2020 noodgedwongen aanpassen. Welke bewegingen staan klaar om vaste waarden te worden in het brouwlandschap?
Geconfronteerd met gesloten taprooms en gesloten bars, restaurants en sportstadions, maakten brouwerijen in 2020 veel verwoestende keuzes. Sommigen werden gedwongen om tapbier te dumpen of IPA's en pilseners te verzenden naar distilleerderijen die handdesinfecterend middel maakten.
Maar die economisch destabiliserende eerste maanden leidden tot een bron van aanpassing en creativiteit. Brouwerijen vonden innovatieve manieren om in contact te komen met klanten en koud bier in palmen te plaatsen. "Er is altijd gezegd dat bier recessiebestendig is, en nu hebben we bewezen dat het pandemiebestendig is", zegt Ryan Bandy, verkoopdirecteur van Indeed Brewing in Minneapolis. Zoals we zeggen good riddance to 2020, hier zijn zes trends die in 2021 uithoudingsvermogen zullen hebben. [Lees meer ]
Onze topbierverhalen van 2021 | SevenFifty Dagelijks
Wie met regelmaat de bieren uit de VS wil volgen klikt het beste op onderstaande link, met deze maand aandacht voor NA-bieren.