1 april?

Bijgewerkt op: 26 apr.

Colruyt lanceert Cara Blond & Cara Rouge

Het bekende huisbier van Colruyt Group krijgt twee nieuwe smaken.

Sinds kort verkoopt Colruyt Laagste Prijzen twee nieuwe smaken Cara: Cara Blond en Cara Rouge. Het is de eerste keer dat de retailer speciaalbier lanceert onder de merknaam Cara.

Cara Blond is een sterk blond bier, Cara Rouge een sterk fruitbier. Beide bieren beantwoor-den aan de vraag van de consument naar meer speciaalbieren. En naar de zucht van de Colruyt Groep om zich als speciaalbier specialist te positioneren (waar ze wat (te) laat mee zijn begonnen). Decennia lang wilden ze helemaal niets met speciaal- of streekbier te maken hebben binnen hun rigide assortiment. Een beetje vreemd als je beseft dat het woord speciaalbier in feite voor hen werd verzonnen door Frank Boon in de jaren 1980.

Populaire sterke bieren

Koen Debusschere, aankoper bier bij Colruyt Laagste Prijzen: “De smaak van de consument verandert: klanten kiezen steeds vaker voor een sterker blond of fruitbier. Dat zien we ook aan de verkoop van speciaalbieren in onze winkels. We zijn ervan overtuigd dat we ook met Cara aan die vraag van onze klanten kunnen voldoen en daarom lanceren we Cara Blond en Cara Rouge: speciaalbier met een sterke prijs-kwaliteitverhouding.”

Cara Blond is een sterk blond bier (8,5%) met moutige toetsen en een frisse hopbitterheid. Cara Rouge is een fris bier op basis van krieken, voor de liefhebbers van sterker fruitbier (7,5%). Beide biertjes zijn het lekkerst als ze recht uit de koelkast komen, al zal menig student of festivalganger ze ook lauwwarm kunnen smaken. Cara Blond wordt verkocht voor 52 eurocent voor een blikje van 33cl, een blikje Cara Rouge kost 69 eurocent.


Waar Cara Blond en Cara Rouge gebrouwen worden is een goed bewaard geheim en zal Colruyt Group nooit onthullen. Hetzelfde geldt voor Cara Pils. Noord-Frankrijk beweren kwade geesten...

16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven